tisdag 1 juni 2010

Inte bra på det här med matte

 
Den ekvationen där man får ihop allt som ska fixas, kan någon lära mig den? Just hinns inget med, mer än det man måste. Nämligen jobb, matlagning, en och annan handling och skjutsa till träningar. Måleriet har fått stå tillbaka den senaste tiden, men nu måste jag kasta mig in i det.  Det närmar sig utställningsdax och visserligen har jag en hel del klart och en del är på inramning och ska hämtas imorgon. Men det vardagliga tar mer tid känns det som. 
Men ibland, om jag nu ska berömma mig själv, är jag för jäkla bra på att hitta alla tänkbara stunder, för att måla. Ibland har jag t.o.m målat jämte spisen och rört i grytorna SAMTIDIGT som jag målat på diskbänken. Känns lite hysteriskt nu när jag tänker tillbaka på det, men så är det ibland ...

Nu har jag iallafall plockat fram dukar som ska målas och börjat ställa fram tavlor längs väggarna som ska plastas in för att forslas utsällningen så småningom. 
Ja, ikväll kanske jag kan gå och bara plocka i mina målargrejor, lägga på hög, sortera, skissa lite och bara få vara i det en stund.

Men imorgon är det kalas som gäller. Och det blir säkert något gott. För Charlotte som fyllt år, är superduktig på mat och bak. 
En titt i hennes nya ateljé blir det också, för att spana in hennes fina keramik. Alla prickiga muggar och skålar, söta små sniglar och grodor. Det finns så mycket man vill ha.
Det ska bli så mysigt!

1 kommentar:

  1. Ja, vardagshjulet snurrar onekligen i en snabbare takt än man hinner springa ibland. Och en del dagar lämnar det inget utrymme för det där lilla extra. Ibland tänker jag att vi kanske förväntar oss för mycket av livet vid fel tillfälle, att vi gapar efter för mycket, är för lite här och nu.

    Men... å andra sidan så varför skulle vi inte? Ingen av oss har ju en aning om vad som väntar eller hur lång tid vi får, och ska vi då inte leva livet som vi allra helst vill under tiden?

    Ja, jösses... vad mycket kul det finns som jag skulle vilja göra. Men för stunden får jag nöja mig med lite virkeri, och det är ju inte helt fel =)

    Puss å kram!

    SvaraRadera