torsdag 5 augusti 2010

En helt underbar bok

Vill man ha en bok att må bra av, en bok att längta efter när man lagt ifrån sig den en stund, en bok att leva sig in? Då måste man bara läsa "En liten hattaffär på hörnet" av Marita Conlon-McKenna.

Det är en riktigt liten söt bok om en tjej som får ta över en hattaffär och man får följa hennes liv, hur hattarna blir till och personligheterna som kommer in i butiken och beställer hattar av henne. Varje hatt har sitt eget syfte. Att få frossa i hennes material, färger, hattmodeller gör att jag vill bli modist nu på direkten! Varje hatt blir som ett litet konstverk.
Men framför allt, vågar hon satsa på något hon själv tror på och därmed följa sitt hjärta. Jag får lite samma känsla som boken "Chocolat" som jag läste för några år sedan. Och av denna bok MÅSTE det bara bli film, det bara måste.

Jag säger bara läs, njut och må bra!

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt, tack för tipset! Den boken måste jag köpa och lägga i min "vill läsa-hög".

    Kram!!!!!!!!!

    SvaraRadera