fredag 6 maj 2011

NYTT! Sneakpeaks från veckans jobb i garaget

I veckan som gått har alla målargrejor sorterats och fått nya platser. Numera kan jag måla akryl i garaget och skvätta färg och vatten hur mycket jag vill. Och allt finns inom räckhåll.

Jag tog fram mina dukar som stått där så länge och väntat. På sistone har det inte blivit så mycket målat. Och eftersom det ska bli utställning i oktober, så ska jag så sakteliga komma in i måleriet igen. Så i veckan har det blivit akryl, akvarell och tusch på duk.

Idag var jag Wahlströms Konst och köpte ytterligare en duk och lite nya tuschpennor. Och snart ska jag prova mina airbrushgrejor, samlar mod till det. Vill prova airbrush som lite effekter och detaljer hade jag tänkt. Men vi får se ...

1 kommentar:

  1. Låter så spännande med dina tekniker!
    Ser ut att bli färgstarka och glada målningar precis i din anda!
    Härligt också med ett eget utrymme så att man får leva ut kreativiteten!
    :)

    SvaraRadera