söndag 28 augusti 2011

Opera Rose och Deep Turquoise. Hur låter det?

När jag målar akvarell använder jag mig ibland av Opera Rose. Den har en alldeles speciell karaktär. Perkfekt när man vill att det ska "sjunga till" lite i bilden, då är Opera Rose super. Den går nästan lite åt neonrosa.

Men nu provar jag alltså samma färg fast i akryl. Jag hoppas ju så klart på samma känsla, men det är ju verkligen inte någon självklarhet ...
Turkost är en annan favorit, men just denna har jag inte testat förut och jag är förväntansfull.

Deep Turquoise och Opera Rose – som poesi.
Uppspända dukar i flera olika storlekar och Arches akvarellpapper 300 grams, köpte jag också. Mycket var slut här hemma, så det var dags att botanisera i Borås på Wahlströms Konst.

Så nu är det dags att pyttsa upp färgen då ...

3 kommentarer:

  1. Spännande kulörer! Lycka till, kan tänka mig att du kommer göra något supercoolt med dessa:)
    Visst känner man sig rik när man har handlat in en massa nytt?!

    SvaraRadera
  2. Opera rose har jag aldrig provat, men däremot gillar jag verkligen Deep turquoise. Man blir så glad av nya färger och material!

    SvaraRadera
  3. Färgnamnen är verkligen underbara, färgglad poesi!
    Jag ser fram emot din utställning, kram!!!

    SvaraRadera