onsdag 19 oktober 2011

Välkomna på vernissage!

Lördagen den 29 oktober är det äntligen dags. Vernissage i den mysiga livsstilsbutiken "Hemma hos oss" i Sandared
Både jippie & hjälp känner jag! Man får ju alltid lite frossa innan utställning. Men det är ju så det ska vara.

En lång tids förberedelser, ibland hårslitande. Många kvällar i målargaraget, stereon på högsta. Dåliga och bra tankar, såsom jag kan inte, jag kan. Målat, övermålat, släcker ljuset och går upp. Skissat, kört fast och så plötsligt är bilden "min" = LYCKA! Texter har blivit tårar. Utan tårar inga texter.
Och allt det här är jag. Det känns som det är en spännande utställning där jag har tillåtit mig själv att prova nytt, med både akvarell, akryl och tusch och en del annat.

Butiken "Hemma hos oss" har så mycket fint. Dam, herr, barnkläder, accessoarer, möbler och inredning. Så varför inte ta en tur till Sandared, för att både shoppa och vara lite kulturell :)

Varmt välkommen!
Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Du beskriver förberedelserna bra! Jag kan bli lite förundrad över det ibland - att det kan vara så jobbigt att måla - och att man ändå håller på! Men så blir det ju så bra när det känns rätt att det är värt allt hårslitande.

    Lycka till på utställningen!

    SvaraRadera
  2. Håller med Elin, väldigt bra formulerat!
    Lycka till nu och hoppas det kommer riktigt mycket folk som får se dina läckra tavlor i verkligheten!!!

    Lova o lägg upp lite bilder sen så vi utsocknes får se:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kommer absolut dit, ser fram emot dina nya alster!!!

    Kram

    SvaraRadera