torsdag 19 januari 2012

Looking over my shoulder

Ovan, en av de 29 tavlorna som var med på min senaste utställning. Looking over my shoulder, målad i akryl, akvarell och tusch.

Veckan går mot sitt slut och jag har hunnit med att prata om 2 nya utställningar under kommande år. Inget är spikat till fullo, men lite tankar finns. Spännande och kul!
Jag har också påbörjat att ta fram ny grafisk profil tillsammans med en duktig tjej som startar upp ett företag inom personlig coaching. Henne tror jag stenhårt på.

Blev glad i veckan när jag läste om Stefan Nilssons trendspan inom inredning på årets Heimtexmässa i Frankfurt. Så här sammanfattar han trenderna:

• Orange
• Färgstarkt
• Randigt
• Sobert
• Vått i vått
• Annat …

Framför allt är det orange och vått i vått jag blir riktigt glad för. Orange är ju en av mina favoritfärger och vått i vått ... ja det är ju hela akvarellgrejen liksom :)

Vått i vått behöver faktiskt inte vara så trist som vårt väder är just för årstiden, tro mig!






1 kommentar:

  1. Fin tavla!
    Positivt tänkande är en jättebra idé!!! Det kan vi alla behöva i dessa grâa, regniga januari dagar...

    SvaraRadera