onsdag 8 februari 2012

Är det mig du pratar med?

Akvarell. Under korsetten.
Denna vecka har jag hajat till några gånger över hur jag blivit tilltalad. I en möbelaffär, sa tjejen jag fick hjälp av, till sin kollega: "Jag ska bara hjälpa damen här att" ... Damen? Va, menar hon mig alltså!? Ja, ja. Jag fick hjälp och tänkte inte mer på det.

Någon dag senare när jag gick in i ett köpcentra, försökte en telefonkille påkalla min uppmärksamhet genom att ropa "Du damen!". Och det lyckades han med kan jag säga. Jag vände och gick åt andra hållet, för då började det gå upp för mig. Va, sen när blev JAG en dam!? Två gånger på en vecka, då börjar poletten trilla ner. Lite ovant måste jag säga. Spannet mellan tjejen och damen, finns det inget mittemellan som skulle kunna passa på mig? "Du kvinnan!" det låter ju heller inte klokt. Ja, jag har skrattat gott åt detta denna vecka iallafall ...

Det är alltså inte bara under korsetten man blir avslöjad ...


1 kommentar:

  1. Hahaha, vad jag skrattade när jag läste det här. Igenkänningskomik på hög nivå! Och kvinnan, ja det kan ju låta lite märkligt det med;)

    Gillar för övrigt bilen nedan också, man blir så glad - en sådan vill jag också ha!

    stor kram

    SvaraRadera